İthib’in Yenilenen Logosunun Öyküsü

İthib’in Yenilenen Logosunun Öyküsü

Kurulduğu 1974 yılından beri Türkiye’de tekstil ihracatçısını temsil eden çatı kuruluş olan İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB), logosunu ve kurumsal kimliğini yeniledi. 4 binin üzerinde üyesiyle 5 milyar doların üzerinde ihracata imza atan İTHİB, uluslararası standartlarda bir logoya kavuştu. Dünyayı gören, dünyaya hitap eden göz formundan hareketle tasarlanan logoda, Türkiye markası olarak lanse edilen “Turkey: Discover the potential” logosunda da kullanılan turkuaz rengi tercih edildi. Pamuğun ipliğe, ipliğin kumaşa dönüşmesinden ilham alınarak hazırlanan logoda, tekstilin tüm dünyanın kullandığı en temel hammadde olmasının öyküsü anlatılıyor. İhracatçının dünyaya bakan, küresele hitap etmesinden ötürü, göze vurgu yapılıyor. Bugün dünyanın sayılı tekstil ülkelerinden olan Türkiye’nin öncü konumu, yeni logoyla bir kez daha vurgulanıyor. “Göze hitap ediyoruz, dünyaya satıyoruz” sloganıyla desteklenen logonun turkuaz tonları da Türkiye’nin gücüne gönderme yapıyor.